субота, 9. мај 2020.

TRAŽIMO SMEŠTAJ ZA BESKUĆNICU KOJA ŽIVI U ČAMCU


Anđelka je radila u Kliničkom centru kao medicinska sestra na ortopediji. Razbolela se i stanje se pogoršalo naglo - skleroza pa autoimuna bolest. Otišla je na bolovanje i kako nije mogla zbog zdravstvenog stanja da se vrati na posao dobila je otkaz. Penziju je dobila kasnije a u međuvremenu nije više mogla da nosi rate i izvršitelji su joj oduzeli kuću. Neko vreme se snalazila, a onda je nastao još i zdravstveni problem sa očima, trebala je na operaciju ali je odložena zbog vandrednog stanja. Na ulici je 4 godine:

,,Ja sam par godina radila kod jednog čoveka bez dinara. Živela sam kod njega na stepeništu i u hodniku. On nije imao struju i vodu, isključili su mu. Pomagala sam da čistim dvorište, hodnik, da idem kod lekara i u apoteku. To kad sam videla koliko mi nije plaćano...strašno. I sada u ovako teškom trenutku, kada je krenuo virus, policijski čas, on me izbacio.

Da li možete sada da radite nešto?

Nešto lakše, ja imam više autoimunih bolesti, i anemiju i bolest kičme. Vid mi je teško oštećen. Trebalo je da idem u bolnicu da legnem ali zbog ovog virusa nisu hteli da me prime. Teška oboljenja imam, i sada ako bih se opet starala o nekom, ako je neko puniji ili nepokretan bilo bi mi teško. Neizvodljivo mi je više da se bavim nečijom negom.

Gde sada spavate?

Pa u čamcu...sada su mnogo hladne noći. Ja se plašim da ne dobijem upalu pluća, to je sad sa ovim virusom kontraindikativno. Zato sam sada ovde na ćošku (u Nušićevoj)..i šta da radim?''

Da li je neko ko je negovao druge zaslužio da u starosti i bolesti ovako živi? Mi smatramo da nije i s toga pokrećemo inicijativu da bude zbrinuta. Anđelki aplauzi za to što je medicinska radnica ništa ne znače, njoj je od pomoći samo hrana, higijena i topli dom. Da li imate neke prostorije, prazan lokal, uslovnu šupu bez prljavštine i vlage koju možete da ustupite za spavanje? Ako imate i voljni ste da pomognete pišite nam.

Bez doma niko!




Združena akcija Krov nad glavom

Нема коментара:

Постави коментар